För trettio år sedan

publicerat i Allmänt;
I vår lokaltidning, "Mitt Gävle" finns en sida som kallas "Retro". Där kan man läsa om vad det stod i tidningarna för 10, 20 respektive 30 år sedan. Jag fastnade denna gång speciellt för år 1989. 
(null)
Hm...många försöker idag få oss att tro att det inte förekom rån i vårt land före "flyktingströmmen"...
Försäkringskassan hade tydligen inga sparkrav på sig? 
"Snabbast i landet på att leverera post"??? Det ni, Postnord!!! Wow! Vilken främmande tanke idag! ;-)

Bara 30 år sedan...

Så här i helgonatider tänker jag mycket på änglarna. Nästan varje dag läser man om människor som haft "änglavakt". Det känns tryggt, tycker jag. Även om det händer hemska saker och man undrar "men vart var änglarna då?" Jag tror i alla fall på deras närvaro. Jag kan känna närvaron ibland. 
(null)
Min gamla målning "Vila under en änglavinge" dök upp när jag bläddrade bland gamla bilder <3

Kom ihåg: 
(null)
Frid
❤️

Taggar: #förtrettioårsedan#snabbpost#änglarsnärvaro;

Kommentera inlägget här :