Någon form av medmänniska

publicerat i Allmänt;

Jag är så lyckligt lottad

Jag som kan ta en tablett mot huvudvärken

Inget lindrar den brända pojken som skriker av smärta i krigets Syrien


Jag är så lyckligt lottad

Jag som kan klicka bort bilderna av människors lidande

Jag är så lyckligt lottad 

som inte tvingas fly


Jag är så lyckligt lottad

Jag som kan sitta i värmen och skriva detta nu


Medan kriget pågår, människor dör och familjer tvingas fly

Tjafsar politiker i vårt land om bidrag för sjuka och utstötta eller avdrag för de rika.


Jag reagerar först med att bli ledsen, sen arg och nu mår jag illa.


Och vad hjälper det folket i Syrien, undrar du. Det hjälper inte alls...men så länge jag fortfarande kan känna empati och försöker vara någon form av medmänniska, behöver jag inte känna skam över den jag är. Skam önskar jag att politiska ledare kände. Ni vet vilka jag menar. 


(null)

Ja, man kan verkligen fundera över livets konstigheter ibland...<3

Ikväll är det dags igen...Hockey...hemmamatch...hockeyänka och hundar i vänteläge...;-) 
Och hockeylaget som "kollapsat"...hoppas det vänder..

Frid och fred 
❤️

Taggar: #jagärsålyckligtlottad#kriget#bidrag#avdrag#cynism#empati;

Kommentera inlägget här :