I’m possible

publicerat i Allmänt;
(null)
Tröstens ord för mig och andra trasiga människor...<3
(null)
Den här är så härlig! För så är det ju :-)
(null)
Och ja! Precis så! :-)

I mitt läkande har jag funnit att: När mitt vuxna jag får uttrycka mitt inre barns sorg och smärta, lättar trycket mot hjärtat. 

Satt i timmar igår och pratade med en nära vän. Är så tacksam för de timmarna. Och baguetterna vi åt var sååå goda! :-)
Egentligen så gillar jag ordet samtala mer än ordet "prata". För det var det vi gjorde, samtalade. Vilket mysigt ord! 

Det är 22 oktober idag. Och ännu har jag inte läst ett enda ord i media om det fruktansvärda som hände för fyra år sedan...Har man "medvetet glömt" eller? Det som kallades "skolattack" men som med alla fakta i hand, borde kallas terrordåd. ( Anser jag och många med mig) Om vi vänder lite på situationen, om vi leker med tanken att det var en muslim som gått in i en skola och dödat tre  vita männidkor som hade svenska namn...hade vi alla och pressen uppmärksammat det idag? 
Nazir, Ahmed och Lavin hette människorna som dog. Motivet var rasism. 

Jag vet, jag är "jobbig" som tar upp sånt här. Men för mig är det viktigt. För begreppet "allas lika värde" försvinner alltmer i vårt land. :-(

Positiv nyhet: aborter och samkönade äktenskap är nu lagliga i Nordirland. :-)

Läste något rart på Fb: "The day God made dogs, he just sat down and smiled" <3 (null)
Jag håller med :-) Så måste det ha varit ;-)

Gammelhunden mår bättre igen och börjar alltmer bli sitt vanliga gamla jag. Om än tröttare än förr. Med ålderns rätt. :-) Lite "virrig" är han också. Precis som jag. :-)

Kom ihåg: "man får tro på sig själv även om man saknar bevis" :-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #possible#vuxnajag#inrebarnet#hundar;

Kommentera inlägget här :