Det som är sig likt

publicerat i Allmänt;
17 April
Sol och moln och denna eviga blåst. Termometern skvallrar om värmegrader, verkligheten meddelar sanningen: betydligt kallare. Man behöver inte vara ute länge förrän man inser att mössa och vantar vore nog inte så dumt att ha på sig...

Idag bläddrade jag åter i en av mina favvoböcker.
(null)
Fick den i julklapp 1989 av min svärfar och hans fru Birgitta. Konstaterar att jag skrev flitigt i den vintern och våren -90. 
I  januari har jag bl a skrivit: "Var är vintern"?... 
21 februari var det  + 11 i Gävle, "varmaste februari man känner till"... 9 mars var det snöstorm...

Lite kul att titta tillbaka 30 år. Vädret...ja, det har alltid varit lite "underligt"...;-) Fast aldrig så underligt som nu :-)

(null)
Ur boken. Jo, vi märker av det där med bebyggandet. <3

(null)
Den här har jag visat här förr men den är så härlig att den får gå i repris :-)

Mycket är annorlunda denna vår men det finns en hel del som är sig likt också! :-)

Var rädd om Dig!

Vårljus
❤️




Taggar: #annorlunda#siglikt#väder#dåochnu;

Kommentera inlägget här :