Hilma och solen

publicerat i Allmänt;
Oj, så varmt det blev när solen fick dominera. Det känns som sommar. :-) 

Jag ägnar min dag åt läsning i solens sken. Njuter. Både av vädret och av den spännande läsningen. 
(null)
Fascinerande! <3

Just nu har jag gått in. Började känna att jag nog behövde det. Har bara haft solsting en gång i mitt liv. Den varma maj-18 på en balkong hos en fin vän på Gotland. Det var väldigt obehagligt. Vill aldrig vara med om det igen! 
"Jag som alltid tål sol så bra", minns jag att jag upprepade om och om igen. Jag hade inte vattenbrist men jag tror "hjärnan kokade" ;-)
Blev väldigt fint omhändertagen :-)

En kopparorm ringlade sig in på tomten idag. Balder markerade. Jag förväntar mig att få syn på första huggormen och kollar lite extra var jag sätter fötterna. Gillar inte "huggisar". Inte rädd för egen del men för att hundarna ska bli bitna. 

Har valt bort coronastatistik och coronanytt idag. Det får bli till kvällen. Att koppla av och från med en bok det är skönt emellanåt. 

Vi måste fortsätta att vara rädd om varandra och oss själva. <3 Rent fysiskt måste vi hålla avstånd men i de omsorgsfulla tankarna är vi nära varandra. 

(null)
<3

Kärleksljus
❤️



Taggar: #bokenomhilma#solenochvärmen#kopplafrånochav#hållavstånd;

Kommentera inlägget här :