Påskharen och Solljus

publicerat i Allmänt;
(null)
Min underbara vän Sari skickade denna söta påskhare till mig. <3

Månens ljus lyste upp rummet i natt. Och långfredag gick över i påskafton. Nu skiner solens strålar in genom fönstret. Allt blir ljust, allt blir upplyst. Ljuset vinner över mörkret. 

(null)
Genom skogen ner till ängen. Den gamla ladan. 
(null)
Den gamla grindstolpen har av ålderdom gett vika och vilar nu mot murens mossiga stenar. Tänk om den kunde berätta...om vem som en gång satte upp den, om människorna som levde då...Vårt torp fyller snart 100 år. Vi vet så lite om de som byggde och levde här. 

Det blåser knappt alls så äntligen kan man finna lä och vända ansiktet mot solen och bara njuta. Hundarna lägger sig som vanligt i solen respektive skuggan. 

(null)
Jag tror bestämt påskharen varit framme och lämnat godisägg till oss...;-) 

Man brukar tala om "julefrid " men "påskfrid"? Jag låter ljuset fylla mig och andas in frid, påskfrid. <3

Ikväll sänder SVT "En kväll tillsammans" med vårt lands artistelit.  Det blir nog fint. :-)

Önskar Dig sol och värme och lagom mycket påskgodis ;-) 
Och naturligtvis: Glad Påsk!

Solljus och Påskfrid
❤️




Taggar: #påskharen#solljus#skogen#torpet#påskfrid;

Kommentera inlägget här :