Vårluft och Vårljus

publicerat i Allmänt;
(null)
<3


Vårluft. 
Vinden är kall. Men solen värmer i lä. Vi börjar så smått med "vårbruket". Klipper ner humlen och astrarna i rabatten. "Jättekul", tycker Balder och far iväg med långa spretiga grenar i munnen. När han inte står och skäller på djur och människor som går förbi utanför grinden. De för oss synliga och de för oss "osynliga"...

Gamla Pavvo lägger sig i skuggan. Balder lägger sig i solen. Som vanligt. 

Jag längtar efter värmen. Kanske blir det 14 grader varmt på måndag som prognosen visar? 

Såg och lyssnade till Anders Tegnell hos Skavlan igår. Intressant man som jag känner stort förtroende för. Undrar om han efter pandemin kommer att hyllas som hjälte eller hånas som syndabock?

Jag har blivit mer sparsam med att kolla nyheterna på nätet och på tv. Helt enkelt för att det känns så svårt att ta in allt som händer nu. Men ser jag positiva rubriker om människor som ställer upp och hjälper till på olika sätt, då läser jag. Det är inget fel på fantasin eller uppfinningsförmågan just nu! Härligt! 

Vi har rätt att få sörja och gråta och vi har rätt att få glädjas och skratta. Även nu. Glöm inte det! 

Önskar dig en fortsatt fin helg! 

Vårljus
❤️

Taggar: #vårljus#vårluft#vårbruk#rätttillgråtochskratt;

Kommentera inlägget här :