Längtan och Kärlek

publicerat i Allmänt;
(null)

Kanske blir min längtan till Gotland tjatig för er mina läsare men när värken är som värst och orken som minst, är drömmen om ön och minnena en lindring i bedrövelsen. Där i tanken vandrar jag på Visbys kullerstensgator och beundrar alla gamla hus och gränder. Besöker en medeltida ruin. Historiens vingslag slår emot mig. Jag vandrar också längs med Tofta strand, vadar med fötterna i den sköna sanden. Längtar men inser alltmer min begränsning. Den här sommaren har sjukdomen tagit ifrån mig så många möjligheter. Så är läget och jag har en lång väg kvar till acceptans. 

(null)
"Där går båten!" Krusmyntagården 21 augusti-18. 

Grattis alla pensionärer, det är er temadag i dag :-)
Ni får dela den med andra, det är bl a Internationella dagen till minnet av terrorismens offer...<3

Terror är ju starkt förknippat med hat. Hat är något som nu drabbat KD:s Sara Skyttedal som väntar tvillingar. Hon har valt att få barn med en man med mörkare hud än vad hon själv har. Då passar rasisterna på att ösa hat över henne... Det är så sjukt! Och vansinnigt obehagligt. 
Säg nej och stopp till alla former av rasism! 

Störst av allt är Kärleken! Eller hur? Det är upp till oss att bevisa det. 
Välj Kärlek! 

Trevlig Helg!

Kärleksljus
❤️




Taggar: #längtan#kärlek#väljkärlek#begränsad#drömmar#lindring;

Kommentera inlägget här :