Sommarmålningar

publicerat i Allmänt;
(null)
"Sommartavlor" 2013



En penna ligger söndertuggad på mattan...men...när hämtade han den? Det är min "korsordspenna" han hittat...den lille luringen... Balder är hans namn :-)

Balder som nu börjar tala om allt oftare för "storebror" att nu är det han, Balder, som är "herre på täppan". För det mesta går Pavvo åt sidan men ibland ger han "snorvalpen" lite mothugg. Gammal är ju ändå äldst. 

För att hålla igång hjärnan löser jag korsord och sudoku. Korsord är kul, sudoku är "så där" ;-) Men så är jag ju en "ord-människa" och inte en "siffer-människa" :-) Dock bör man inte försöka lösa sudoku om man inte är fokuserad...tankarna far iväg...ooops! Får börja på nytt...hm... :-D
(null)
Balder och Pavvo

Nej, det blev inget målat denna sommar. Krafterna räckte inte till och värken var för stark. Men jag "bläddrar" igenom mina bilder på sommartavlor från förr. 2013 och 2016 verkar ha varit aktiva somrar. :-) 

(null)
2016

(null)
2013

(null)
2013

(null)
Troligen före 2013

På senare tid har det inte blivit mycket till blommor på tavlorna. Så det är lite kul att se dessa. 

Jaha, så blev dagens inlägg en liten utställning. :-) Denna dag när solen går i moln titt som tätt och det blåser en ljum och kraftig vind. 

Ta hand om dig! Håll avstånd! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #sommarmålningar#gamla#herrepåtäppan#solengårimoln;

Kommentera inlägget här :