I dimman

publicerat i Allmänt;
5 december

Lucka 5
(null)
Dagsljus i dag...Mörkt hela dagen. Om jag finner skönhet i det grå? Ja, faktiskt, lite grann. Men det är en aning "dystert" :-)

Minne:

Jag låg i min säng. Rullgardinen var neddragen hela dygnet om. Jag var väldigt sjuk. Jag hade mässlingen. Överlevde, tack och lov. Alla barn överlevde inte den sjukdomen. 


När mina barn var små fick de vaccination mot barnsjukdomar. Tvekade aldrig då. Det var så man gjorde. Även om man ibland resonerade om det och vi som var födda på 50-talet tyckte väl att "vadå, vaccinera sig mot det vi alla haft utan att dö"...Det var bara bra att "härdas" och få ett starkt immunförsvar...

Jag vet bättre nu...


Så därför ser och hör jag med förvåning denna ovetenskapliga propaganda som sprider sig som en löpeld och skrämmer föräldrar. Biverkningarna. Man påstår t ex att barn får autism av vaccinet...??? Att barn dör av vaccinet. Att vaccinet är skadligare än mässlingen. Osv...Mässlingen är så gott som utrotad i hela världen, tack vare vaccinet...Inte lätt att som förälder idag veta vad som är rätt eller fel att göra...


"Ska du vaccinera dig mot Corona?"Verkar vara den vanligaste frågan just nu.

Mitt svar är lite tvetydigt;-)

"Nej...ja...kanske...vet inte...det beror på..."

Tack och lov behöver jag inte besluta mig nu och jag tillhör inte någon av de första grupperna. 

Som hos så många andra sitter minnet från svininfluensans vaccination med katastrofala biverkningar kvar hos mig. Det är inte lätt det här...

Jag är "av naturen" en skeptiker och jag pratar mycket om att "känna in", "lita på sin intuition" osv. Men när jag blir väldigt osäker tar jag på allvar reda på fakta i ämnet. Jag litar inte alltid på läkemedelsindustrin, det är pengarna som styr. Men jag kan inte heller alltid gå omkring och tro att läkare, forskare, experter vill mig illa..


Man vaccinerar sig ju inte bara för sin egen skull utan även för alla medmänniskors skull. 

Vad tänker Du kring detta? 

(null)


Dagens positiva:
Att ha tak över huvudet, mat på bordet, en säng att sova i, kläder på kroppen

Dagens negativa:
Alla fake news 

Den här passar min knasiga humor. Kanske också din? 
(null)
:-D

I morgon tänder vi andra ljuset! <3

Ha det gott! 
Dimman kommer att lätta...

Kärleksljus
❤️


Taggar: #idimman#skönhet#dagsljus#mässling#corona#vaccination;

Kommentera inlägget här :