Julänglar

publicerat i Allmänt;
10 december
Nobeldagen

Lucka 10

(null)
Julänglar
<3

Dagens positiva:
I  fjolårets fruktansvärda bränder  i Australien riskerade flera djurarter att försvinna för alltid. Men nu har man hittat en liten, liten pungråtta som överlevt mot alla odds. :-)

Dagens negativa:
Vädret

Egentligen skulle jag klätt mig i balklänning och haft en glittrande tiara i håret, skålat med kungen och konverserat med en Nobelpristagare i fysik om senaste atomforskningen...men...så blev det inte i år heller...jag brukar inte bli inbjuden...och i år när coronan härjar är ingen inbjuden....

Men skål Nobel, skål!!!

Skojar bara...:-)

Jag brukar intressera mig för pristagarnas kunskaper och spännande upptäckter  men i år...jag vet inte...men det har liksom inte blivit av...


För ett år sedan, igår, dog Marie Fredriksson. Oförglömlig. Din röst bor kvar här på jorden, Marie. <3

(null)Fler julänglar <3

Visst är tanken på att vi har änglar omkring oss en trygghet. Även om de inte ser ut som julänglarna på bilderna..;-)

Nu har jag äntligen blivit klar med min adventskalender med små paket till mamma. Hon har fått några i taget. Hon uppskattar dem mycket. Fint att få glädja. <3

Var varsam med Dig! 

Änglaljus

❤️

Taggar: #nobel#julänglar#överlevande#vädret;

Kommentera inlägget här :