Vaccin och visdomar

publicerat i Allmänt;
(null)

Idag regnar snön bort. Känns lite sorgligt. 

Det är tydligen något tidningarna kallar "stora vaccindagen" idag. Och visst är det stort, att vaccineringen startat. Må det vara "räddningen"!!  Och må det inte innebära svåra biverkningar. 
Men som Agnes Wold säger: "då det inte är äldre som driver smittspridningen så kan det kanske ta till andra halvan av våren innan vi ser någon rejäl effekt på smittspridningen, tills dess måste vi sitta lugnt i båten."

Jag kunde inte hålla mig...jag har börjat läsa boken: "Jag kan ha fel" :-)
(null)
Visdomar, man kan aldrig få för många <3

Visdomar, i jämförelse med alla självhjälpsböcker där allting är så ytligt och "enkelt". Tänk bara positivt så ordnar sig allt...fy, vad trött jag är på sånt! 

Jag kommer att återkomma till detta. Men idag räcker inte krafterna till att skriva så mycket. Har värk i både kropp och knopp. Som det är ibland för mig. 

Så: "Sitt lugnt i båten!"

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vaccin#sittlugntibåten#visdomar#snönregnarbort;

Kommentera inlägget här :