Sovit länge

publicerat i Allmänt;
Annandag Jul 2020

Långsamt och tyst singlar snöflingor ner. Lägger sig mjukt på marken. Det kommer att ta sin tid innan marken är helt täckt men det är så här jag vill att det ska snöa. Tyst, mjukt och långsamt. Ingen blåst. 
Det biter lite i kinderna när vi tar vår lilla promenad. Pavvo lufsar på. Balder far fram som en skottspole. Alla är lika lyckliga över detta lilla tecken på att det fortfarande kan bli vinter. Att naturen ska få vila.  
(null)
Pavvo gillar läget <3

Men tittar man på prognosen så kommer det bli varmare och regn. Jag hoppas prognosen har fel....
(null)

(null)

Jon Henriks bok Månbarn har jag nu läst ut. Och jag måste smälta den. Är helt tagen av hans livsberättelse. Han är bara 33 år men har redan upplevt så mycket svårt. Ändå  ger mig boken en positiv känsla. En hoppfull känsla om livet självt. Och Jons andlighet får mig att inse att jag bör öppna mig mer för det magiska i tillvaron. Igen. Jag har "sovit" så länge nu. Rekommenderar varmt denna fängslande bok! 

(null)
Fruset vatten

Nästa bok som ligger där och väntar på mig är Natthikos bok "Jag kan ha fel"... Men jag tror jag väntar ett tag och låter "Månbarn" smälta in i mig först. 

Det är Annandag Jul. Medias rubriker frossar i vaccinet som anländer allt eftersom i vårt land. 
Hundarna har rullat ihop sig i soffan och sover gott. Maken släktforskar. Vi dricker varsin mugg varm glögg och tillvaron känns riktigt mysig och skön. 

Har du fått någon bok i julklapp som du vill rekommendera? 

(null)

Till sist: 
(null)

Om du vill ha snö, så hoppas jag att fått/får snö i "lagom" mängd! 

God fortsättning
❤️

Taggar: #sovitlänge#andlighet#magin#annandagjul#detsnöar;

Kommentera inlägget här :