God Jul

publicerat i Allmänt;
24 december
Julafton

Lucka 24

(null)

Ett ljus från öster

Ett mirakel sker


Änglar sjunger

Om glädje och frid!

i välsignad juletid

********


Kan du känna energin från undret

Kan du se ljuset från stallet

Stjärnan har stannat där på himlen

En ung kvinna föder sitt barn

Långt hemifrån

I ett stall för längesen


Kan du höra änglasången

Glädjens budskap klingar ännu

Genom avstånd och genom tid

Budskap om fred och ära

Till alla folk överallt

Ta emot eller välj bort


Vi är fria här att välja

Kanske våga ställa frågan:

Var det verkligen till mig han kom?

 Jag har frågat men ej fått svar 

Men jag öppnar mig för undret

För det magiska i julenatten


(null)
Lilla julkrubban från Mexico

När Anders Ekborg sjöng "O Helga natt" vid midnatt kände jag för första gången lite julstämning. En trevlig uppesittarkväll blev det för oss. Vi var fyra som åt god julmat, delade ut julklappar och såg på Bingolotto. Snålt med vinster men kul ändå. :-) 

(null)
:-)

I torpet är det några minusgrader och frostigt. Det är vackert. 

(null)

Ser fram emot julvärden, Lars Lerin. Kan tänka mig att han är nervös nu. Hoppas att allt går bra för honom. Junior lär väl dyka upp också. 

SMHI varnar för snömängder och halka. Var rädda om er i trafiken. Om ni nu måste ut. Snön verkar komma i Stockholmsområdet och norra Uppland. 

Sänder tankar till alla som jobbar inom vården idag...må ni orka! <3 

Hoppas nu att Du, kära läsare, har möjlighet att koppla av och koppla bort. Tid att mysa och bara vara. 

Fridfulla hälsningar
❤️













Taggar: #godjul#undretibetlehem#tomtar#kopplaav#frost;

Kommentera inlägget här :