Stjärnfall

publicerat i Allmänt;
11 december

Lucka 11

(null)
Stjärnfall? :-)

Dagens positiva:
När det dimper ner en julklapp från en underbar vän , i brevlådan, ja, då blir man själaglad!  <3

Dagens negativa:
Körsbärsträden i Kungsträdgården tror att det är vår och har börjat blomma nu i december....


(null)

"Jag behöver att omges av en ledstjärnas ljus" Sjunger Ted Gärdestad. Så känner jag det lite nu. När dagarna är så mörka och själva varandet känns så osäkert och framtiden oviss. 
Något som lyser upp tillvaron och leder rätt. 

(null)
En gammal julgranskula :-)

Visst finns det ledstjärnor av olika slag. Vilken/vem följer du? Kanske flera? 

Idag har jag tänt ljus för en vän som gått före till ljuset. <3


Låt inte mörkret hindra dig
att söka ljuset.
Och när du funnit det,
låt andra se,
pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd Trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd Hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus
i dödens mörker.

Tänd ljus!


Bo Setterlind~


Jag älskar den dikten. Vet att jag haft den här på bloggen många gånger förut, men den har aldrig känts så aktuell som nu. :-)

Trevlig helg! :-)

Tänd hoppets ljus
❤️

Taggar: #stjärnfall#ledstjärnasljus#körsbärsblomidecember;

Kommentera inlägget här :