Skottdagen

publicerat i Allmänt;
(null)


Röster

Med en rysning lyssnar jag på den stackars barnflickan i Knutby, hon som blev en mördare. Hennes röst är så tunn, känslig och sårbar. Det är svårt att förstå att man kan bli så manipulerad och hjärntvättad att man begår mord för att få Guds nåd. Det fruktansvärda som sker i sekter. Beroendet. Hierakin. Upphöjdheten. Utnyttjandet. Det är så otäckt och så sjukt. Och en verklighet som överträffar dikten. Den verklige brottslingen, pastorn, fick livstid, men nu kan han snart komma ut iallafall...Varför???

Josans (Josefin Nilsson) röst som kommer till oss via hennes syster Marie. Skavlan igår kväll. Så smärtsamt. Den livsglada, sprudlande kvinnan vars ljus slocknade...den känsliga rösten...tystnade.

Har jag inget trevligare att skriva om? Tja, på tal om röster kan man ju alltid skriva om de gamla artisternas klagosång på nuvarande Mello...:-) Nej, jag låter bli. Vi kan aldrig gå tillbaka till det som var. Allt förändras...gilla det eller inte. Men gnäll inte på ungdomarna, det är deras röster som är framtiden. 
Så skrev jag mer om Mello än vad jag tänkt...fniss...

Skriva om Corona? Gör ju ingen glad...

Men nu är det ju Skottdagen.:-) Enligt en gammal tradition får giftassugna unga flickor fria till ogifta män på skottdagen.... och vad står till buds att välja mellan?
(null)
:-D  (Milda makter!) 

Som sagt, vi kan inte gå tillbaka till den tid som var...tack och lov! Fniss...

Jodå, jag kommer att titta på Mello ikväll. Inte för att jag bryr mig om bidragen utan för att jag vill se min ungdoms stora idoler, Björn Skifs och Tomas Ledin uppträda tillsammans för första gången...de gamla underbara gubbarna! :-) 

Vad du än hittar på idag eller vad du än måste göra, kom ihåg att du är Värdefull! Att din röst är viktig. 

Och så är det visst Vasalopp i morgon. Tyvärr riskerar snökaos ställa till det...

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #skottdagen#röster#äktenskapsbyrå#knutby;

Kommentera inlägget här :