Misstaget

publicerat i Allmänt;
(null)
"Bara så ni vet" :-)

Misstag. Det tillhör livet. Vi gör alla misstag och det är meningen att vi ska lära oss av dem. 
Men det finns misstag som man inte får göra. Misstag med fruktansvärda konsekvenser...som den iranske befälhavaren som nu tar på sig ansvaret för nedskjutningen av planet...
"Den mänskliga faktorn"... den förklaringen ekar så tomt, känner jag. Det finns en "syndabock"...som tagit ett hemskt avgörande i en spänd situation...(om det nu är som de säger). "Tekniskt fel" hade varit en lättare förklaring att acceptera...men acceptera är ju inte upp till mig att göra, det faller på de anhöriga. Det kan inte göras ogjort...det är så grymt...

Jag lyssnar på vinden. Det blåser rejält. En kall hård vind. Träden böjer sig. Det ser ibland lite dramatiskt ut. Vi är tacksamma för all hjälp vi fick i höstas med att ta bort de stora granarna som stod tätt intill gamla husets baksida. 

Kroppen värker och smärtar. Jag vilar en stund till. Balder lägger sig till rätta vid mina fötter och somnar. Vi har det bra. 
(null)

NAMASTE 
❤️

Taggar: #misstag#förödandekonsekvenser#hårdkallvind;

Kommentera inlägget här :