Spår av tassar

publicerat i Allmänt;
(null)
Det kom snö. Inga mängder men tillräckligt för tassavtryck. :-)
(null)
Och tillräckligt för en hund att bli alldeles vild av lycka. 
(null)
Jag skrev ordet "love" i den vita orörda snön. Det försvann ganska snart...<3
(null)
"Snönos" <3

De följde stjärnan och fann Jesusbarnet. Det är Trettondag Jul. 
Alla behöver vi ledljus i våra liv. Ibland för att helt enkelt hitta oss själva, vårt riktiga jag. Det är inte alltid så lätt att följa den egna livsvägen. Att tyda tecken. Att inte följa de falska profeterna eller att tro att allt som glimmar är guld. Vad är meningen med att jag/du, just jag/du, är här på jorden just nu? 

Ytlig predikan eller flummigt tal? Jobbigt? Mmmm, kanske...men det är inte min intention. Jag funderar mycket i de här banorna när det gäller mitt eget liv. Nu när så mycket är mörker i vår värld kan det vara svårt att hitta ljuset. Att hitta stjärnan att följa...men ljuset finns alltid där. Även inom dig. 
Om bland tusen stjärnor
någon enda ser på dig,
tro på den stjärnans mening,
tro hennes ögas glans.
Du går icke ensam.
Stjärnan har tusen vänner;
alla på dig de skåda,
skåda för hennes skull.
Lycklig är du och säll
Himlen dig har i kväll.

<3

- C J L Almqvist -

Stjärneljus och Kärleksljus
❤️

Taggar: #spåravtassar#attföljastjärnan#stjärneljus;

Kommentera inlägget här :