Jag övervann mig själv

publicerat i Allmänt;
Tisdag 7 juli

Känslan när man anar något rött i lilla växthuset, kollar och hittar de två första mogna jordgubbarna...de doftar gudomligt och de smakar ännu mer gudomligt! :-)
(null)

Jag har länge haft ett mål denna sommar. Jag ska klara av att ta mig den korta promenaden ner till sjön. Idag gjorde jag det! Trotsade ryggvärken och den dåliga balansen och gick med raska steg och med många korta pauser, andas in, andas ut och nådde sjön och satte mig på bänken...äntligen! Efter flera månader! 
Jag lovprisade gud och mig själv! 
Och klarade med möda att ta mig hem också ;-)
(null)

(null)
Som jag längtat! <3

Dagens favoritrubrik: "En grön elefant är bättre än en blåbrun röra" (Aftonbladets ledare) :-)

Nu granskas äldreboenden. Mängder med brister...ja, precis, det är ju det personal och anhöriga påpekat länge! Lång tid före Corona!  Röster som drunknat i "intressantare" saker....för vem bryr sig??? Kommer det bli en förändring nu? 

Nu har jag läst ut Katarina Wennstams "Vargen". Väldigt bra! Men absolut inget jag rekommenderar till den som inte vill se verkligheten i vitögat. För det är verkligheten som skildras. Den grymma och orättvisa. Jag blir inte skrämd men väldigt beklämd över ondskan. 

(null)
Sommar! Ljuvliga sommar! <3

Jag tillåter mig att vara stolt över mig själv idag! 
Hoppas att du också är stolt över dig själv! För du är ju ditt bästa jag! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #övervannmigsjälv#deförstajordgubbarna#äntligentillsjön#grönelefant#duärdittbästajag;

Kommentera inlägget här :