Hjärtat vet

publicerat i Allmänt;
(null)

Söndag.
Det blev som vanligt så tyst och lugnt när våra kära rest hem. Först känns tystnaden nästan tryckande och lugnet så tomt. Går och plockar undan lite. Saknar. Hundarna lägger sig och sover. Efter ett tag känns allt bättre. Vi har ju varandra om än på avstånd. Hjärtat vet. <3

Det är en speciell dag idag. För 13 år sedan föddes denne numera grånande fyrfota herre...
(null)
Tänk att du ännu finns med oss! <3

Grattis säger vi också till svärdotter Caroline idag! <3

(null)

Jag har ännu inte lyssnat på Sofia Wistams sommarprat, jag ska göra det. Men jag läste att hennes dotter drabbades av narkolepsi efter att ha vaccinerats mot svininfluensan. Hemskt. Och det får mina tankar att vandra iväg till det vaccin mot corona som man försöker få fram.  Om/när det kommer...uppstår dilemmat...ska man vaccinera sig eller?  Hur säkert är det att man blir upplyst om biverkningarna? Hur mycket vet forskarna? Hur mycket kommer bero på politiska beslut? 
Nej, jag är inte rädd för att vårt land skulle införa tvångsvaccinering, som konspirationsmänniskorna försöker skrämma oss med. Vi kommer att som alltid ha vårt fria val. 
Och det ligger än så länge i framtiden...

Söndag. Vilodag för dem som har möjlighet. Maken och jag och hundarna har vilodag. Inga måsten. 
Lyssnar till vinden. Lyssnar till regnet. Lyssnar till åskan. 
Vilar i tillförsikt. 
Hjärtat vet - vår hemlighet. 

Tillit
❤️

Taggar: #hjärtatvet#lyssna#grattis#vaccin#tillit;

Kommentera inlägget här :