Road trip

publicerat i Allmänt;
(null)

Det kändes ganska direkt att prognosen skulle stämma. Varmt och mulet. 

Lusten att se något annat än torpet och gården gjorde att jag föreslog en liten rundtur med bilen. Maken var inte sen att haka på. 
Jag skrev för ett tag sen om det lilla bruket Oslättfors. Vi for dit igen och denna gång stannade vi och tittade in i den lilla charmiga kyrkan som är så populär att gifta sig i. Det förstår man, när man ser den stå där vid vattnet. 
(null)
Ser du måsen uppe på korset? Den satt så stilla så jag funderade först om den hörde till men insåg att det vore väl ändå en märklig symbol på en kyrka...;-) Sen flög den...:-)

(null)
Jag känner bara till ännu en kyrka som har predikstolen rakt fram ovanför altaret, som här. Det är Yttergrans kyrka i Uppland. 

(null)
Här ser man hur nära vattnet kyrkan står. 

Om jag var mitt forna jag skulle jag berätta om brukets historia, men nutidens jag är tacksam över att ens komma till Oslättfors igen. Krafterna sinar. 

(null)

(null)
Det är vackert i Oslättfors! 

Hittade och smakade på hallon som det fanns mängder av. Gott!

Vi tog vägen genom skogen, förbi Smörnäs och tog sen av mot Ockelbo. Åkte förbi vackra Medskogssjön där vi förr brukade bada. Så härligt vatten där. Och barnvänlig badstrand. 

Åkte runt lite i Ockelbo innan vi svängde av hemåt igen. Ockelbo är fint. Wij Trädgårdar hade fullt med besökare. :-) 
Och nej, jag vet inte var prins Daniels föräldrar bor...ifall någon undrar...;-)

Längs hela vägen såg vi parkerade bilar och folk med hinkar, plockandes blåbär. :-)

Nu värker ryggen men jag har möjlighet till vila. 

Gästrikland är ett litet landskap men här finns så mycket att se och besöka. Jag gör gärna reklam för detta landskap. 

På Gotland är det inte någon brist på turister längre. Mer än 60 000 turister är på ön nu och trängseln på Visbys gator är stor. Skönt att inte vara där just nu...:-)

Du har väl en bra lördag? Hoppas det!  :-)

Hoppfullheter
❤️


Taggar: #oslättfors#roadtrip#kyrkannäravatten#ockelbo#blåbärsplockare;

Kommentera inlägget här :