Smultron på strå

publicerat i Allmänt;
(null)
Vi är överens jag och Izabelle. Inget smakar så mycket sommar som smultron! <3

Plocka smultron på väg hem från badet, det är sommar det! 
(null)
Sonen och barnbarnet badade, inte hundarna :-)

(null)
Och jag fick äntligen möjlighet att "fotbada"...ovanligt sent men det är ju en sån sommar för mig....

Dagens gnäll:
Uppväxt som jag är med Owe Thörnqvists musik och underfundiga och roliga texter så blir jag besviken när jag ser hans fåniga gnäll i diktform mot Tegnell. Så onödigt. 
Förvånad läser jag också en text av honom från 1981 där han kritiserar Sveriges invandrarpolitik. Rejält rasistisk. 
Det är märkligt att många som inte längre bor i landet "vet bäst"...och det är så lätt att sitta "därborta" och kritisera...

(null)
Ljuvliga sommarhimmel

Dagens positiva:
Barn. Deras spontanitet, deras förmåga att leva i nuet, deras energi och fantasi. Det är så inspirerande. 
Och så rätt som det är kommer det där allvarliga:
Barnet: "När Pavvo dör kommer jag gråta så hela huset blir fullt med vatten"
"Och när Balder dör och när ni, farmor och farfar dör."

Man blir varm i hela kroppen när hon säger så. <3

(null)

Det är lördag 11 juli. 
Jag hoppas att du har det bra! 

Kärleksljus 
❤️

Taggar: #smultronpåstrå#bad#fotbad#sommarhimmel#närnidör;

Kommentera inlägget här :