Allt genast

publicerat i Allmänt;
(null)
Nu blommar Vallörten. Älskar den blå nyansen. <3


När solen gått förbi stora fönstret går det bra att dra upp rullgardinen och öppna. Det fläktar ute ibland. Skönt. Ändå är den här dagen svalare än de dagar som komma skall. 
Min kropp känner det på sig.....väderkärringen är på gång...
(null)
Fina andhonan som ofta besöker oss. 

Corona. I början av dina härjningar kände jag och många med mig att det kanske fanns någon form av "mening" med dig. Att vi skulle lära oss något bra och förändras till det bättre. 
Så känner jag det inte längre. Vi har så lätt att återgå till det "vanliga", det "normala". Ur klimatsynpunkt är det förödande men det här är inte lätt. Och när myndigheterna och politikerna meddelar att "vi öppnar upp", så tar vi inte bara lillfingret, vi tar hela handen. Allt genast! 
Jag vet, allt är inte och kommer inte att bli som vanligt. För många. 
Det är inte lätt...vi har aldrig behövt göra såna här stora och akuta omställningar förr. 
Jag litar fortfarande på myndigheter och regering. Frågan är om de kan lita på oss? 
(null)
Hundar i hel- och halvskugga...

Världens mest självupptagne och självupphöjande ledare slog nog alla rekord i sitt senaste tal. Jag citerar från Robert Aschbergs kolumn i Aftonbladet:
Angående "eliten"
"Jag är snyggare än de är, jag har bättre hår, trevligare fastigheter, hus och lägenheter, trevligare allting". D Trump

Ska man skratta eller gråta? Jag gör inget av det, jag förstår bara inte hur man kunnat rösta fram en sån hemsk ledare i en av världens största demokratier...

(null)


Var rädd om dig i värmen! Hoppas att du har möjlighet att njuta av sommaren! Håll avstånd men hör av dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #alltgenast#omställningar#helahanden#hundar#vallört#andhonan#värme;

Kommentera inlägget här :