Av respekt för varandra

publicerat i Allmänt;
(null)
Orosmoln? Nej, bara vackert. Från 2015

Jag kände mig ensam och negativ vid årskiftet när så många kände att det här året blir bra, de såg tecken i skyn men jag var skeptisk. Kände på mig att något inte stämde, något var på gång...men jag sa inget, man vill ju inte vara "motvalls kärring" ;-) Eller glädjedödare.

Självklart kommer det här året innehålla en massa positiva saker rent personligt för många. Precis som alla andra år :-) 

Om jag brukar känna på mig saker som ska ske? Ja. I detta fallet inga detaljer. 

Nu mer än någonsin prövas vår ansvarskänsla. Vår respekt för varandra. Vi har tillgång till information och fakta. Vi behöver inte få panik men vara hörsamma. 

Regeringen tar sitt ansvar. Bl a så avskaffas karensdagen. 
Sen är det ju så att de som inte gillar regeringen klagar på antingen överdrifter eller underdrifter. Men handen på hjärtat: finns det något en regering gör som uppskattas av alla? Det är inte tid för gnäll nu! 

(null)
En "gammal" tavla som får symbolisera både kris, virus och tillit. 

Jag har landat i en sån där insikt: "det är som det är nu och troligen en lång tid framöver". Jag vilar i detta och försöker känna tillit till att alla gör det bästa av situationen. 

(null)

Det var mina tankar idag, den 11 mars 2020. 

Var rädd om Dig och de dina! 

Hoppfullheter 
❤️

Taggar: #avrespekttillvarandra#insikt#virus#intetidförgnäll;

Kommentera inlägget här :