Öppnar upp

publicerat i Allmänt;
(null)



Vaknar före gökottan. Gammelhunden har varit orolig i omgångar hela natten. Vi går upp och släpper ut hundarna och ger dem mat. Solens strålar träffar mig i ansiktet när jag lägger mig för att somna om. 

(null)


Kristi Himmelsfärdsdag visar sig vara en helt ljuvlig dag. Varm och solig. Med en svag vind. Blå himmel. 

(null)
Husse klipper gräset...

Jag går runt på gården och tar in allt jag ser och hör. Fågeldrillen. Det lilla suset i träden ibland. Den skira grönskan. Knoppande buskar. Vårblommor, planterade och vilda. Fjärilarnas dans. Humlan som surrar. En slända. 
(null)


Jag andas. Känner lite smått att livslusten vaknar i mig. Jag har varit (är)mycket sämre den senaste tiden än vad jag berättat här på bloggen. Vädret har inte gjort saken bättre. Men Nu! Bara det att kunna sitta ute en stund i solens sken! Underbart! Jag orkar öppna upp mina sinnen igen. Lite i taget. 
(null)


Vi öppnar fönstren också i gamla stugan. Ut med fuktig vinterluft och in med varm vårluft. 

(null)

(null)
Mot baksidan. Äntligen har vi fått ljusare där sen grannen gick med på att fälla några träd. 

(null)
Här får innanfönstren sitta kvar. Det är ännu för kallt om nätterna för att sätta ut squashen i växthuset. 

Idag fyller Pippi Långstrump 75 år! Hipp hipp huraaa! Gammal blir hon aldrig, inte ens vuxen och "normal" blir hon inte heller...det är det som är så bra med Pippi! :-)

(null)


Kära läsare, så glad att du hittat hit! 
Må solen på dig ha skinit och värmt din kind idag! 

"Sol ute
Sol inne 
Sol i hjärta 
Sol i sinne"

Må det vara många såna dagar för oss alla nu framöver! 

Solljus
❤️

Taggar: #öppnarupp#solisinnet#klippergräs#skirgrönska#pippisfödelsedag;

Kommentera inlägget här :