Gnälliga jag

publicerat i Allmänt;
(null)



Okey, det är varmt och skönt nu. Helt underbart! 
Men...coronan är kvar...och den smittar även utomhus. Rekommendationerna om avstånd, stanna hemma och inte träffa fler än dem du dagligen umgås med...verkar på något sätt inte gälla alla längre??? Sociala medier fylls åter med folk i solen. Sittande nära varandra. Sällskap hembjudna till vänner. Tror folk att vi blir odödliga för att solen tittar fram? 

Låter jag gnällig? Det får man tycka. Sen kan man tänka till en gång till...hon kanske har rätt den där gnällspiken ändå? ;-)

En plats i solen har jag haft idag med. Så skönt. 
En av de gamla trotjänarna "gav upp", dvs lilla kylskåpet. Maken fixar. Nu står ett nytt fint kylskåp på plats. Grått, inte vitt som det 
gamla. Hoppas att det håller många år. De är ju inte gratis precis, de där...

Tyvärr har skogsbränderna satt fart. En härjar i Dalarna nu. Påminns genast om sommaren 2018...bränderna i Hälsingland vars röklukt kändes ända hit. I veckor. Torråskan. Nej, aldrig mer vill jag uppleva den oron. 

Tankarna går till anhöriga i flygkraschen i Pakistan. Sån katastrof! 
Tankarna går till alla som sörjer, lider och oroar sig, världen över. Må alla finna tröst och ro. 

(null)
Jag glömmer bort dem ibland, änglarna....Alla tror inte på änglar, men jag gör det. Och många av mina vänner. Det är upp till var och en att tro eller inte. Min tro vilar på upplevelser, det är viktigt för mig. Och jag har respekt för dem som inte tror. Vi är lika - men olika. 

För mig känns det bra att veta att även om jag glömmer bort änglarna, så glömmer de inte bort mig. :-)

En fin och skön helg önskar jag Dig! 

Änglaljus
❤️


Taggar: #fortfarandecorona#bränder#änglatro#flygcrash#nyttkylskåp;

Kommentera inlägget här :