Uppmärksammas

publicerat i Allmänt;
Det var kallt i natt. -5 grader. Brrr...Det ska snöa under kommande natt...
Det känns mindre kul. Det är ett kalluftsutbrott, sägs det. Se där ännu ett nytt ord. Arktisk luft, säger meteorologen....

Kollar Fb och Insta och får mig ett gapflabb: 
(null)
:-D

Trots väder och corona, ett skratt är en bra början på dagen...

————
12 maj. 
Internationella fibromyalgidagen
ME/CFS- dagen
Internationella sjuksköterskedagen
Massagens dag
Internationella strokedagen
Dagbokens dag
Fritidshemmens dag
Med mera.....

Hm...det var värst vad många som ska uppmärksammas samma dag...Tycker nog att flera av dem borde fått egna dagar...

Eftersom jag, av naturliga skäl, vill uppmärksamma fibromyalgidagen och sprida kunskap så delar jag den här informativa bilden igen:
(null)
Ja, så är det...och nej, ännu finns inget botemedel, dock lindring som fungerar olika bra på olika människor. 

ME är en annan svår sjukdom som jag tycker behöver uppmärksammas mer. Forskas mer kring och spridas kunskap om. 
Det är svårt med sjukdomar som inte syns utåt. Det är svårt att få förståelse när det inte ens klassas som en sjukdom. Det är svårt med alla fördomar. 
(Sen kan man diskutera ordet "sjukdom" i all evighet, men för att få vård krävs den "domen")

————
Några som uppmärksammas inte bara idag är sjuksköterskorna. Och de är verkligen värda all uppmärksamhet. Men...de ska uppmärksammas på rätt sätt! Höjda löner och bättre arbetsvillkor!!!
(Liksom andra grupper inom vården) 

———-
Nu GRATTIS till en av mina favoritartister: Lill Lindfors fyller 80!!! Wow! 80 år! 
(null)


————
Nu när snöovädret är på väg in över oss här värmer jag mig med ännu ett varmt Gotlandsminne: 
(null)
12 maj 2018

Grattis alla Charlotte, Charlotta och Lotta idag! :-)

Då fortsätter vi stanna hemma, tvätta händerna och hålla avstånd...eller hur? Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #uppmärksammas#ettgottskratt/#fibrodagen#kalluftsutbrott#me#sjuksköterskorna#grattisl#lill#lindfors;

Kommentera inlägget här :