Sköna maj, var är du?

publicerat i Allmänt;
(null)
Hagel. Större än popcorn hoppar omkring på gräsmattan. 
Regn i mängder. Och minsann är det inte åskan som mullrar på också? Jodå, visst är det så...
Men suck...så trött jag blir på att vänta på en vår som liksom aldrig riktigt vill bli...

Jag har efterlyst sköna maj på Fb...ännu har ingen svarat...hm...;-)

Musik förenar. Det kändes verkligen igår kväll när det sändes en form av eurovision från Nederländerna. Ett sätt att ge de artister som skulle tävlat uppmärksamhet. Och så hälsningar från alla med uppmuntrande och kärleksfulla ord. Plus inslag från tidigare vinnare. Varmt och innerligt och hoppfullt. Säga och tycka vad man vill om eurovision men det startade för 65 år sedan för att ena Europa i en stor fest. Det betyder väldigt mycket för många människor även idag. Även om inte alla (kanske inte någon?)musikstilar faller en i smaken så är det ju festen som gäller. Och känslan av samhörighet. Dessutom finns här utrymme för alla människor, även de som uppfattas som lite udda. Härligt! Musik förenar. 

Så, nu har jag "försvarat" eurovision. :-)

17 maj. 
Grattis Norge! 
Internationella dagen mot homo- och transfobi (denna eviga kamp för allas rättighet att älska dem de älskar och att vara dem de är)  <3

Jag har börjat förstå vad "oaktsam våldtäkt" är. Enligt nya sexköpslagen kan man inte köpa samtycke. Dock är uttrycket  fortfarande märkligt men jag funderar inte mer på det. 

Nu börjar svaren på min efterlysning droppa in. "Inställt?" Sköna maj är inställt? Ja, så är det nog...;-)

Dags för skön minnesbild:
(null)
Visby. Maj-15

Solen lyser nu så förföriskt därute men skenet bedrar, det är kallt! 
Kanske borde man göra som fåglarna: drilla och sjunga oavsett väder istället för att klaga? 
Nja....?

Nu håller vi tummarna för en vecka med sol och värme! Eller hur? 

Håll ut! 
Håll avstånd! 
Rädda liv! 

Varm hälsning
❤️

Taggar: #erovision#musikförenar#åska#hagel#skönamajvarärdu;

Kommentera inlägget här :