Michelle och Hillery

publicerat i Allmänt;


Mina önskningar idag:
Att värken i kroppen gick över
Att bruset i öronen sänkte volymen
Att ögonen orkade hålla sig öppna

Det är illa idag...
Jag borde väl inte klaga...men det är illa idag...

Släng dig i väggen, fibromyalgin! 

————-

(null)
"Lammungar" Gotland maj-19

Jag har börjat titta på dokumentärserien om Hillary Clinton. Mycket intressant. Innan jag gjorde det så såg jag dokumentären om Michelle Obama. Också väldigt intressant.Det finns många likheter mellan dem. Starka kvinnor båda två men bara den ena har den där karisman som gör en människa populär. De är båda födda i Chicago, men i olika stadsdelar. Båda utbildade sig till advokater. Båda har varit USA:s första dam. Kämpa har det fått göra båda två mot fördomar och båda jobbar för att stärka framförallt flickors självförtroende och rätt till studier. Sen finns det ett flertal olikheter förstås bl a hudfärgen som gjort deras livsresor och livsvägar lite olika. 
Att se dessa dokumentärer är som att lära känna två människor som man bara känt till rent ytligt. Fascinerande. Clintondokumentären finns på SVT play och Obama på Netflix. 

————

Vädret i dag? Hos mig ömsom sol ömsom regn/hagel/snö och kallt...liiite less blir man....

(null)
I russhagen maj-18

Skönt med varma bilder när det kommer ytterligare en hagelskur här....

(null)
Här idag, just nu... "oj, så blöt du är brorsan!"

Hoppas att du har bättre väder där Du, kära läsare, är!

Kärleksljus 
❤️

Taggar: #michelle#obama#hillery#clinton#likheterocholikheter#hagelskurar;

Kommentera inlägget här :