Tisdagstankar

publicerat i Allmänt;
(null)
Kärleksörten påminner mig om att kärlek finns i denna mörka värld. En hel massa kärlek finns det <3

Ibland, som nu idag, slår hopplösheten till i mig. Angående människors beteende, brist på sunt förnuft och självständigt tänkande. Det liksom bara rinner över av all idioti och oförmåga att skilja sant från falskt. Jag börjar förstå nu att det finns mängder med människor, även här i landet, som vill ha en ledare som ljuger och är maktfullkomlig. De tycker inte bara att det är kul med något annorlunda, någon fri och oberoende, utan också en ledare totalt utan samvete och ansvarskänsla. 
Det skrämmer mig...

Så jag borde väl inte skriva idag på min "positiva blogg"...men...jag ser så många tecken på kärlek och godhet i världen också och tack och lov en hel del sunt förnuft. :-)


(null)
Jag är väl medveten om att man ska vara "snäll" och inte säga att folk är "dumma"...men livet har lärt mig det B Russel uttrycker här. Var och en får tycka vad de vill om mig, men jag håller fast vid att vara klarsynt och ärlig. :-) Och jag håller fast vid allas lika värde, det har inte med "dum eller klok" att göra. 

————

En kul nyhet: 
En 1000 år gammal silverskatt har hittats i Täby. Några av skatterna tros komma från Mellanöstern. Spännande! Av alla fynd som görs lär vi oss ytterligare något om vår historia. :-)

Det är kväll, novembermörkret har lagt sig över oss. Kanske blir det stjärnklart i natt också? 

Innerst inne vet jag att allt inte är hopplöst. Det finns så mycket godhet och klokskap där ute i vår omvärld. Och jag har så mycket kärlek omkring mig här i min lilla vrå av världen. 

(null)
Skönhet <3

I morgon blir nog inlägget både "snällare" och mer positivt...tror jag ;-)

Kärlek och Hopp
❤️




Taggar: #tisdagstankar#hopplöshet#dumma#kloka#suntförnuft#kärlek#hopp;

Kommentera inlägget här :