Dansande löv i virvlande vind

publicerat i Allmänt;
(null)

Söndag

Löven dansar utanför mitt fönster på tredje våningen, virvlar, hoppar, flyger i den byiga nordvästvinden. 

(null)Promenaden blir en kall och mycket blåsig upplevelse. Men vackert är det. :-)

(null)

Vi skyndar oss in. Jag längtar efter en varm kopp choklad. I hissen stöter vi på grannar, ett trevligt par. Jag gör bort mig, får för mig att de ska uppåt de också, men de ska ju bara ut ur hissen för att komma till garaget. Lite irriterat ber mannen mig att vänta med att gå in tills de gått ut. "Vi är coronarädda", förklarar kvinnan. Ja!Självklart! Så dum jag är..:-( Lite "urblåst" kanske? 

Maken fixar en kopp choklad. Tacksam. Ute dånar vinden. 

(null)

Insikt
Insikt om det jag var tvungen att göra för att orka vidare. 
Insikt om det jag fortfarande måste bygga vidare på. 

Insikt

Lappa och laga...en själ...

Bygga upp ett nytt självförtroende...

Att ge till sig själv det man ger till andra

Att ge till sig själv det man själv inte fick

Utan dåligt samvete

Insikten om att jag är ingen egoist för att jag tänker på mig själv

Och änglarna gråter inte, nej, de stöder mig

Att lyssna och tro på dem som sett min styrka och mitt inre ljus

Jag kan, jag klarar av, jag räcker till...

Lappa och laga det som gick sönder...

Bygga en bro till tillit och tro...

(null)
Höst på vår balkong  <3

Tillit och Tålamod är fortfarande något livsviktigt i pandemin. Personligt ansvar likaså. 
Var rädd om Dig! 

Tillit
❤️


Taggar: #dansandelöv#virvlandevind#lappaochlagaensjäl#tillit;

Kommentera inlägget här :