Första snön

publicerat i Allmänt;
(null)
"Matte, det har kommit snö!"  :-)


Uppsala 80-talet:

De flyttade in, två våningar ovanför oss när vi bestämt att flytta. Ett ungt par med ett barn nästan lika gammal som vår förste son. Jag och den unga mamman hittade varandra och hade trevliga promenader och fikastunder tillsammans. Det här paret tillhörde församlingen Livets Ord. Jag förklarade direkt att jag var troende och hade varit aktiv inom Svenska Kyrkan. De hade tillhört en pingsförsamling i den ort den där de bott, men kände att de ville ha "mer". I deras kök fanns foton av familjen Ekman. Jag ska inte sticka under stol med att mamman försökte locka mig att gå på möten. Jag tackade nej. Ibland fanns dock tanken där, varför inte pröva på? Tack och lov gjorde jag inte det. Vi hade trevligt ihop men efter flytten träffades vi bara en gång. Kontakten rann ut i sanden. 


Hos min tandläkare i Uppsala fanns två killar som vikarierade när ordinarie tandläkare var på barnledighet. De var bra tandläkare de där killarna men man fick finna sig i att lyssna på Ulf Ekmans predikningar via radio under behandlingarna ;-) 

(null)

När jag nu ser på de två mest kända "Livets Ordarna", Ebba och Runar, så är jag glad att jag aldrig gick på något möte...okey, Carola också... :-) En sån märklig form av kristendom...

Man vet ju inte hur lättmanipulerad man är. Tänker på det när jag lyssnar på boken om Knutby...otäckt med hjärntvätt och manipulation. Hur lätt man kan knäcka andra människor...

(null)

Idag är jag världens lyckligaste. En så fin och god överraskning från en mycket kär vän kom med posten idag. <3 Sååå tacksam<3
(null)
<3 

Ikväll är det en perfekt tv-kväll, enligt mig. :-) Stina Wollter är på Doobido och Bruce Springsteen är hos Skavlan. Jo, man tackar!!!

Önskar Dig en riktigt skön helg! Var rädd om Dig! <3
(null)

Ljus och Värme
❤️

Taggar: #denförstasnön#minne#livetsord#lycklig#överraskningmedposten#tvkväll;

Kommentera inlägget här :