Minnesljus

publicerat i Allmänt;
(null) 
Säger en hel del om livet känner jag...<3

Minnen. Jag översköljs av minnen varje dag nu när jag storrensar. Minnen från resor, fester, högtider, vardag, jobb...
Speciellt väcker ju foton minnen till liv. När barnen var små. Tiden före barnen. Släkt, vänner, bekanta. 
Och alla de som gått före in i ljuset. 
Jag har ingen ny allhelgonadikt så det får bli de "gamla".
(null)

Mörkret skrämmer inte er

Ni som är i ljuset

Smärta plågar er ej mer

Skönt att vila från bruset


Det kommer höstar och vårar

Ni är bortom tiden

Vi gråter våra tårar

Ni har funnit friden


Vi samlar våra minnen

Vi gråter och vi ler

Vi längtar med alla våra sinnen

Tills vi er återser 


Vi tänder ljus i mörk höst

Saknaden är så stor

Vi famlar efter tröst

Hoppet dock i hjärtat bor


(null)


Idag sjunger änglarna

De ser ljuset du tänt

Och de tar med sig ljuset

Till dina kära som gått före

Till det eviga ljuset

Men de tar inte allt ljus

De lämnar lite till Dig

Att lysa för Dig i mörkret

(null)

Bilderna är från torpet. Denna grå och småregniga dag tog vi oss en sväng ditut.

Vi är långt ifrån våra anhörigas gravar men vet att andra sköter om dem. Kom en vacker bild från Gotland. En av mina systrar har tänt ljus vid pappas grav. Så fint. <3

Jag tänker återigen på minnen. Hur de förändras med åren. Inte att de blir mer "suddiga" utan att med tiden minns man mer av det positiva, det friska och fina. Vet inte om du upplevt det men så har det varit för mig. 

Så får vi önska Sean Connery RIP. Vem som var/är den "riktiga" James Bond, den ständiga diskussionen, blir kort idag. Maken har "sin", jag har "min" favorit. ;-) Och jag har naturligtvis rätt trots makens protester. "Roger Moore är Helgonet", säger han...:-)

(null)


Vi tänder ljus och minns. Tänder också ljus för dem vars sorg är djup och svår. Det är svårt att hitta tröstande ord men vi tänker på, vi ber för och vi tänder ljus. 

Det är fullmåne! 
Hoppas att moder månes ljus når dig. 

Trösteljus och Minnesljus
❤️

Taggar: #modernånesljus#tröstandeord#minnen#minnesljus#torpet;

Kommentera inlägget här :