Dagens ljus

publicerat i Allmänt;
(null)
Det blommar i gamla köket :-)

Så mycket konstigt det finns att läsa. Märkliga tips. Som att "välja läppstift efter sitt stjärntecken"...(Allas) ???


Läser en mer dramatisk och seriös artikel om en varg som sköts till döds inte alls långt ifrån vårt torp. Vargen jagade en hund och det var hundägaren som sköt den. Enligt lagen gjorde hundägaren rätt. När jag läser så tänker jag på alla som är kategoriska och kompromisslösa. Som genast misstänker hundägaren för att ljuga. Och på alla som tänker som mig att man har rätt att försvara sina djur. Man är inte varghatare för det! Vargen fascinerar mig. Jag har stor respekt för den. Men den är inte längre utrotningshotad. Och den är ett rovdjur med dess instinkter. Det är en sak att bo så man aldrig riskerar att träffa på den, en annan att ha den runt knuten. En sak att tycka en massa i teorin, en annan att leva i verkligheten. Respekt. <3

(null)

Om vi sorterat färdigt? Ha, ha, ha...nej...:-D En sväng till återvinningscentralen idag med...och fler ska det bli. Jojo...

(null)
<3

Bland det bästa med hösten är att tända ljus i mörkret, tycker jag. 
Idag låter jag ljuset lysa för: alla med cancer. De som lider, de som överlevt och till minne av de som dog. 
(null)

Var rädd om Dig! 

Ljus i mörker
❤️

Taggar: #dagensljus#konstigheter#skjutenvarg#rättenattförsvara#blommarigamlaköket;

Kommentera inlägget här :