Tack

publicerat i Allmänt;
Söndag 11 oktober. 
Tacksägelsedagen. 
(null)

Idag är jag extra tacksam över: 
Min familj
Höstens färger
Tak över huvudet
Kläder som värmer
Vänner
Mat på bordet
Att just Du vill läsa min blogg
<3
(null)
Inte färggrann men den har sin skönhet ändå :-)

"Måste man vara så tacksam jämt?" Minns jag att en vän sa en gång. Något att fundera på...
För mig känns det viktigt att då och då stanna upp och fundera på vad jag är tacksam över. Jag mår bra av det. 

Idag är det också:
Äppelmustens dag
Internationella flickdagen
Internationella komma-ut-dagen

"Komma-ut-dagen har firats årligen ända sedan 1988 och är en påminnelse om HBTQI-medvetenhet. "Komma ut" är förkortning av "komma ut ur garderoben" och betyder att man som homo, bi, trans eller queer ska våga berätta för sin familj och vänner om sin läggning." (Citat från Google)

"Internationella flickdagen infaller varje år den 11 oktober. Det är en av FN:s internationella dagar, instiftad av FN:s generalförsamling i december 2011, för att uppmärksamma flickors särskilt utsatta situation." (Nu har jag googlat igen) 

En viktig dag alltså! <3


(null)
Bild, från sjön, som maken tog igår. Skönhet. <3

(null)
Det är inte alltid så enkelt att känna så här men man kan ju försöka. :-)

Jag tror att de flesta människor känner tacksamhet, en del djupare än andra. Men många av oss har svårt att uttrycka tacksamheten. Många verkar generade. Ändå betyder det där ordet "tack" så mycket. Varför är det så svårt? Bara det att uttrycka "tack för att du finns", är något som värmer mottagaren något enormt. Vänskap och kärlek. Att bli sedd och bekräftad. :-)

Tack för att Du finns!
❤️

Taggar: #tack#tacksägeledagen#flickdagen#kommautdagen#skönhetihösten#attsägatack;

Kommentera inlägget här :