Tröstaren

publicerat i Allmänt;
(null)

När värken är så kraftig att jag gråter, kommer han farande. Vips så sitter han vid min sida och sticker in sin lilla nos under glasögonen och slickar bort en tår...min lilla läkehund. <3
(null)
Balder på en av sina favoritplatser. Här har han kontroll över närområdet. Bilden togs igår kväll. Månen lyser in. 

Nu har vi dansgolv i vårt källarförråd :-) Från kaos till dansgolv. :-)
Företagslokalen har ännu större dansgolv och där är nu städat. Nu lämnar vi snart tillbaka nycklarna efter nästan 13 år i det gamla, charmiga Gevalia-magasinet från 1800-talet. Känns märkligt. Vemodigt. Men företaget lever vidare i nya lokaler söderut. Eller rättare sagt, återvänder dit allt en gång startade... 

Något jag sällan skriver om men som jag ändå engagerar mig i är utvisningarna av unga till Afghanistan. Förstår inte hur vi i vårt land kan vara så inhumana...?
Den här säger inte allt men pekar på det sjuka  i systemet:
(null)

(null)
Idag tänder jag ljus för alla de som går i en hemsk ovisshet om de ska få stanna eller inte...Det går knappt att förstå hur man orkar med att vänta och hoppas och sen få sina förhoppningar krossade...:-(

Hoppas att alla förstår allvaret med pandemin nu...?! Och visar hänsyn...

Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #tröstaren#läkehunden#dansgolv#vemodigt#utvisningshotade;

Kommentera inlägget här :