Genom dimman

publicerat i Allmänt;

(null)
:-)

Måndag. Dimman ligger lågt och tät. Både i stan och i torpet. 

Estonia. 
Katastrofen. 
Känslan av overklighet när nyheten kom. Bilderna. Ljudet av nödropet. Människors förtvivlan. 
En mardröm som dessvärre var sann. 

Allt som följde därefter...
Jag förstår dem som inte ville att kropparna skulle tas upp. Havet fick bli de dödas grav. Men andra kände annorlunda. De ville begrava de sina på land. Man får ha respekt för det. 

Nu är frågan uppe igen: Varför sjönk Estonia? Varför sjönk hon så snabbt? 
Kommer vi någonsin få svar? Kanske nu...

(null)
Genom bilrutan. September. Måndag. Men genom den grå dimman lyser höstens bladpalett. :-)

Idag är Greta och co glada. Det går att påverka beslut om miljön! :-) 

Dagens Trump: "Fake News" (ang att han inte betalt skatt som han borde)

Ikväll ser jag framemot "Det sitter i väggarna". Gotlandsgård och hittade brev... Spännande! 

Jag kände ingen som dog på Estonia. Men jag kan tänka mig att många anhöriga idag har smärtsamma minnen och må nu sanningen om "varför" få ett svar...om det går att få fram och om det finns ett svar....

Vi får tända ljus...till minne av....<3

Trösteljus
❤️

Taggar: #genomdimman#katastrofen#tillminne#svarpåfråganomvarför;

Kommentera inlägget här :