Vi höstar (orange)

publicerat i Allmänt;
(null)
Den oranga skönheten. Har många rönnar omkring oss här men i höst har vi inte sett ett enda rönnbär! 

(null)
Aspens oranga löv

(null)
Ekens oranga löv


(null)


Jag stänger igen dörren till sovrummet på övervåningen i gamla stugan. Det är där det skett mest förändringar under sommaren, en hel del kvar att göra, men nu stänger vi för höst och vinter. 

Blommor är inplockade i gamla köket för vinterförvaring. Innanfönstren ska sättas upp. Kartonger och väskor med ännu inte utrensade prylar från företagslokalen täcker en del av golvet. Jag suckar. Maken säger; "Vi får ta det en dag när det regnar"...

Det är alltid vemodigt att "hösta". Det blir så definitivt att sommaren är slut. Själva hösten är ju för det mesta fin och skön, i september och oktober. Men det är väl det där novembermörkret som känns lite jobbigt. Och för min del är det den eventuella halkan, isgatorna, som jag inte ser fram emot. 

Nåja, dumt att ta ut "elände" i förväg. Lätt att glömma den vackra hösten som moder Jord bjuder på. Just nu. 
(null)

En dag i taget...ett steg i taget...stanna upp...andas in...andas ut...


Det känns nästan som om det var igår jag önskade trevlig helg...?! Och nu är det dags igen :-) Trevlig Helg! Unna dig något extra gott att äta eller dricka. :-) Eller både ock...

Höstglöd
❤️

Taggar: #orange#vihöstar#ingarönnbär#definitivt#unnadignågotgott;

Kommentera inlägget här :