Var är nyckeln?

publicerat i Allmänt;

(null)      Men  titta idag ser det bättre ut! Snösmältning pågår :-)


Ny vår, nya tider, nya utmaningar och nya möjligheter. En dag i taget. 

Trots att man säger:

"Allt eller intet"

Håller jag dörren öppen bara på glänt


För jag bestämmer takten

Jag bestämmer tid och rum

Det här är mitt val


Trots att man säger:

"Nu eller aldrig"

Håller jag dörren öppen bara på glänt


(null)


Lås upp

Alla hårda hjärtan

Rasisternas

Homofobernas

Högerpopulisternas

Extremisternas

Mobbarnas 

Kvinnohatarnas

Förintelseförnekarnas

Klimatförnekarnas

Fundamentalisternas

.....om det går...om vi hittar nyckeln...eller har de alla slängt bort sin? 

——————-

En av mina favoritsångare och den absolut bästa Idolsegraren (enligt mig) Erik Grönwall har fått cancer. Läkande tankar till honom. <3
————-
Vi har ibland "nattliga besökare" på gården. Nu när det kom snö igen kan vi konstatera att en räv varit här. :-)
—————-

Fem avsnitt av Arvinge Okänd har gått på SVT under våren. Ett av mina favoritprogram. Fascineras av dessa livsöden och det arbete som Kattis och Niklas gör. Nu verkar det som om de sa adjö. Var det sista säsongen tro? 

——————
Under coronatider händer lite speciella saker. Som när Norges statsminister blev straffad för att hon brutit mot landets coronarestriktiioner...aj aj, så kan det gå...lagen är lika för alla...:-)

—————

Undrar om man kan få se sädesärlan trippa omkring på gräsmattan snart?  <3

Jag tillönskar Dig allt gott! 

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #nyckeln#låsupp#hårdahjärtan#räven#idol#snösmältning;

Kommentera inlägget här :