Barn av min tid

publicerat i Allmänt;
Tisdag 31 augusti 2021

(null)
Jag är ett "barn av min tid" ;-) Så när jag rensar hittar jag min frimärkssamling. Det var ingen seriös samling jag hade. Men på den tiden, min barndom, samlade många på frimärken. Jag hade inga "värdefulla" men det var kul ändå. Lite pyssligt också, klippa ur, lägga i blöt, torka…. Har nu slängt mina svenska. Bara sparat ett fåtal riktigt gamla, "15 öres, 20 öres"…(Från far-och morföräldrars tid).De på bilden är utländska. Ska slänga dem också men först titta lite extra. Flera är så vackra. :-). 
(null)
Mitt äldsta. På ett brev till min farmors mor, Fru Laura Pettersson. Datum? Ser man på: 31 augusti! 1919. :-)
De flesta ungdomar idag förstår nog inte ljusningen med frimärken ;-) Filateli heter det, samlande och studerande av frimärken. 

Sista augusti. En varm, solig dag. :-)
Vi tog oss en långpromenad. 

(null)
Bl a längs med Lillån. 
(null)
Näckrosorna är utblommade men det är vackert ändå. 
(null)
Almarna är speciella. Den här har visst fått ett "barn" som vill växa här ;-)

Maken och jag pratar om gamla och nya byggnader. Om varför man byggde så fint för  ögat förr och numera så "fyrkantigt". Fyrkantiga lådor. 
(null)

Och på tal om gammalt och nytt. Den nya båten som ska ta passagerare ut till Limön, la till här igår..
(null)
Men nej…inte är du någon skönhet precis :-( Tacka vet jag den gamla som man anar på bilden, längst bort till vänster. En skärgårdsbåt. Modernt är ibland lika med tråkigt. Den här har namnet Tess, den gamla heter M/S Drottning Silvia…….

Jag vet, det är inte hela världen…hi hi…men lite får man väl klaga? :-)

Nu har jag klagat färdigt! För idag.;-) Tror jag…

Kära sommar, stanna gärna kvar ett bra tag in i september. Med sol och värme. :-) 

Hoppas att solen skiner på dig, du som läser här! <3

Solsken
♥️








Taggar: #barnavmintid#frimärken#gamla#nytt#lillån#sensommar#1919#frulaurapettersson#skärgårdsbåt;

Kommentera inlägget här :