Mellandag

publicerat i Allmänt;
Måndag 27 december 2021

Är allt lugnt i stallet i Betlehem tro? ;-)
(null)
:-) 

På tal om Jesu födelse så reagerade jag på detta julkort från svärmor. Bilden gjorde mig lite glad eftersom den var lite "avvikande" från det traditionella. Ser du? 
(null)
Har aldrig sett en bild där Josef har barnet i famnen förut. :-)

Och hur det var i verkligheten är det ingen som vet…om, när, hur…det hände..men berättelsen har sin magi. Och för miljarder människor världen över handlar det om tro.


Tro handlar det också om här:
(null)
Jag har samma tro <3 Den straffande Guden…den har religionens människor uppfunnit. 

En av mina fina julklappar är den här:
(null)
En liten spåtrumma. Främst till prydnad men den går att trumma på :-)

(null)
Fick den av maken som köpt den via Arrans Krukmakeris webbshop. Rekommenderar den shoppen varmt. <3

Nu börjar krönikorna komma. Om året som gått. Och all vädjan om att skippa smällare och fyrverkerier på nyår. För djurens skull…
Snälla….<3

Tragedin i Sandviken. Villan som brann ner natten mot juldagen. Familjen som bodde där har inte gått att få tag på. Hann de inte ut? Polisen undersöker. Det är fruktansvärt, säger en polis. Ja, det finns inte ord… Tänker på och ber för…

Nu har jag lyssnat på radion. En intervju med min vän som är modellbyggare. Hon fick chans att berätta om sitt ovanliga och fantastiska arbete. Jag som under flera år hade privilegiet att arbeta nära henne slutar aldrig att fascineras över hur skicklig hon är med alla pyttesmå detaljer. Måste nämna att vovven Bowie var med i programmet också. :-) Han sa inte så mycket…

(null)
"Finbesticken" läggs undan i lådan nu. Det är ju vardag. :-) 

Allt gott önskar jag dig, kära läsare :-)

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #mellandag#tro#josef#tragedi#modellbygge#religion;

Kommentera inlägget här :