Lucka 12

publicerat i Allmänt;
Söndag 12 december 2021
Tredje Advent

Lucka 12

(null)
<3

Tredje advent

Tänd ljus, tre ljus skall flamma för alla som vill slåss 

för det som är rättfärdigt, de söker stöd hos oss.     

Förlora inte modet; trots allt är vi ju ett!   

Tänd ljus och bli en låga för sanning och för rätt. 

Psalm 856 v 3


(null)"För sanning och för rätt"…."förlora inte modet" ( eller "banga inte för dumheten", som en härlig vän kommenterade i en tråd på Fb igår.) Nej, jag bangar inte :-)


Från förr i tiden::-)
(null)
Från "Släktforskarnas almanacka" 2021. Anna Jansson med hunden Pallas., 1890. Fotot tillhör Tidaholms museum. 

(null)
Mina jultulpaner :-)

"Så mycket bättre"…vilket bra program. I år tycker jag att det är "så mycket bättre" :-) Som jag längtat efter att Marie Nilsson Lind skulle komma. Och så kom hon och levererade så kärleksfullt och starkt. Mina tårar flödade. Helt klart den bästa musikupplevelsen i programmet någonsin. Jag vet att många håller med mig. Tack Marie för att du anropade  Himmelens orkester. <3
(null)
Idag lyckades solen tränga fram genom det grå molntäcket. En kort stund. :-)

Tillönskar Dig en fin, ny vecka!

Bangar inte! 
♥️












Taggar: #tredje#advent#bangarinte#rättrådigt#frånförr#sånycketbättre#himmelensorkester;

Kommentera inlägget här :