Lucka 20

publicerat i Allmänt;
Måndag 20 december 2021

Lucka 20

(null)
"More shabby than chic" skriver konstnären om denna målning. Jag är helt förstummad över att man kan måla så här "verkligt". Det är min vän Charlotta Blomgren i Knivsta, som målat. <3

(null)
Jag rensade i jullådorna igår. Vad ska vara kvar, vad kan jag skänka bort? Dessa blir kvar. Gillar dem så mycket. De har några år på nacken. :-)

I morgon vänder det mot ljusare tider igen! :-) Lååångsamt…. Men ändå. 

(null)
Vänd blicken mot ljuset <3 


Dagens glada: Musikhjälpen samlade in över 54 miljoner kr! Till arbetet mot barnarbete i världen. :-)


Till sist:
(null)
<3
Det snöar ymnigt här nu. Ska ju bli en vit jul över nästan hela Sverige. Kanske? Man vet ju aldrig…
Fixar och donar här hemma. Maken och Balder är söderut och jobbar. Har man familjeföretag så har man. Man får ställa upp för varandra. Bråda tider nu. Och osäkra…;-)

(null)
Vackra vita <3

Vid den här tiden på året brukar media gå ut och fråga folk om de känner någon julstämning. Gör du? Själv är det lite si och så med det men för mig är julstämning det som mamma skapade när jag var barn och det jag själv försökte skapa när mina barn var små. Så jag förväntar mig inte att känna så nu. Men livet är bra ändå. :-)

Orostider. Pandemitider. Låt oss vara rädda om varandra. <3

Ljusare tider
♥️

Taggar: #konstnär#lotta#snöar#julpynt#vitatulpaner#jobba#musikhjälpen#kaffe;

Kommentera inlägget här :