Lucka 21

publicerat i Allmänt;
Tisdag 21 december 2021

Lucka 21

(null)
Alla dessa underbara julänglar <3

Jag tog fel angående vintersolståndet. Det är idag, inte igår :-)
Ett annat ord för vintersolstånd är "solvända". Som växten. Gammalt ord. Fint tycker jag. 

 Morgonen är vacker. Månen lyser där borta. Högt över de vita taken. Det är kallt igen. Det är vinter igen. 
(null)


(null)
Från igår. Ljuset återvänder. <3



(null)
En ängel till. Ett Änglabud. Så vacker! Målad av Mona Lindström <3

Tankarna går idag till alla de ofrivilligt ensamma. Må de finna glädje och mening. Trots allt. Låt oss bry oss om varandra. Om än så bara med en liten julhälsning. Det går att göra, även i pandemitider. 
Tänder ljus. 

(null)
Tacksam över mina två vackra amaryllis som blommar så fantastiskt. <3

Maken och Balder är och jobbar idag igen. Jag latar mig inte. Har ork just nu för städ, tvätt, rensning, packning….bäst att passa på. 

Mamma kom lyckligt från Göteborg till min syster i norduppland, igår. Slapp drabbas av tågkaoset. Tacksam för det. 

Fler restriktioner på gång. Blir väl protester igen. Ja, man blir trött…

Lite satir på det:
(null)
Kent Wisti

Juletid. 
Julefrid? 
Allt behöver inte alltid vara som det alltid har varit. Det blir alltid jul i alla fall. <3

Årets kortaste dag.
Jag önskar dig frid i hjärta och sinne.

Frid
♥️




Taggar: #julefrid#julänglar#ensamhet#vintersolstånd#solvända#änglabud#kortastedagen;

Kommentera inlägget här :