Lucka 5

publicerat i Allmänt;
Söndag 5 december 2021
Andra advent

Lucka 5

(null)
Sanna ord. Inte för att man ska försöka förändra någon men det är svårt att inte säga ifrån när någon gör sig själv eller andra illa. 

Andra advent

(null)

Tänd ljus

Tänd ljus, två ljus skall skina, för kärlek och för tro,    

För dem som river muren och lägger ut en bro.     

När fången får sin frihet och flyktingen ett hem, 

Tänd ljus för dem som gråter, och de som tröstar dem.  

Psalm 856 v 2



Ute vid havsbandet blåser det riktigt kallt. 
(null)
"Dramatisk" himmel :-)
(null)

Jag tänker på det där fartyget vid Vinga, som brinner. Otäckt. Tänker på besättningen som kaptenen inte vill ska evakueras. Må de kunna släcka elden! 

(null)
"Hej och hoppsan! Här kommer jag! Matte säger att det är kallt ute så hon har satt på mig någon sorts kroppsstrumpa! Jag gillar den inte men matte tror att jag vänjer mig…" ;-)

(null)
Vi behöver nog alla hjälp med att "fylla på" ibland. 

Låt mitt ljus ledsaga dig,

hörde jag någon som sa

Mitt ljus räcker till för oss båda

Nu när ditt ljus går på sparlåga

<3


(null)Himlen i eftermiddag..

En ny vecka är på ingång. Hoppas att den blir fin för oss alla. Hoppas att Du kan ta stunder i vila och återhämtning i julstressen. :-) Själv känner jag ingen stress, tack och lov. Har haft min beskärda del av julstress tidigare i livet. Bra stress och dålig stress. Egna krav och andras krav. 

Men förväntan  känner jag. Av en alldeles speciell orsak <3

Kärlek och Tro
♥️

Taggar: #lucka#fem#andraljuset#blåserkallt#havsbandet#dramatiskhimmel#balder#kroppsstrumpa#stress;

Kommentera inlägget här :