Februari är här

publicerat i Allmänt;
(null)

2 februari
Jag har idag grattat två "födelsedagsbarn". Min "Amerika-syssling" och min "gamla" guddotter. Och så kom jag på att tänka på min mormor. Hon var också född den 2 februari. 
(null)
Anna Frykberg, född Dahl 2/2 1895. Död 1970. 

Jag minns min mormor som en jättego person. En rund och kärleksfull mormor, en varm famn. Hon hade en förtröstansfull Gudstro men jag uppfattade henne också som "lite religiöst sträng" ibland. Men där fanns mycket kärlek. <3

(null)
Skönheter <3

Idag snöar det. Lättare snöfall men ihållande. 

Såg två avsnitt av Atlantic Crossing. Om kronprinsessan Märtha av Norge under tyskarnas invasion . Jag vet att den fått mycket kritik liksom alla serier där man gör fiction av historiska personer och händelser. Jag bryr mig inte om de detaljerna och lät mig dras med i det spännande dramat. Välspelat. Dessutom lärde jag mig en hel del, för även om jag läst mycket om Andra Världskriget så har jag stora luckor när det gäller Norge. Känner djup tacksamhet över att vårt land inte invaderades. Vi "kom undan" men neutrala var vi inte......

Dagens citat:
"Livet är inte ett  problem som ska lösas utan en verklighet som ska upplevas"
Sören Kirkegaard 

Har citerat den förr men den tål att upprepas. :-)

Ta hand om Dig!
Du, just Du, är värdefull! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #februari#födelsedagar#mormor#serie#norge;

Kommentera inlägget här :