Jag har det bra

publicerat i Allmänt;
(null)
En god morgon. En vacker morgon. Kall och rik på snökristaller. 

Försiktigt och varsamt prövar jag mig fram för att "fånga dagen". Igår var det -4, under natten sjönk temperaturen till -22. Nu stiger den igen. De här temperatursvängningarna sänker min kropp...
(null)
Vit tulpan mot vit snö <3

Vardag:

Äntligen står jag där i duschen. Vattnet är ljuvligt varmt. Ändå sticker det som nålar mot min hud. Tvålen skummar och doftar gott. När jag nästan är färdig börjar jag känna mig "svajig". Armarna känns så tunga. Håret blir inte riktigt ursköljt. Det får duga ändå. Jag sveper handdukar kring kropp och huvud. Andas. Känner en lätt ökad hjärtklappning. Sätter mig ner. Andas. Tänker att detta är en framgång, en personlig framgång på min livsresa just nu.  

För så är det. Det som för andra är självklarheter kan för mig vara som att bestiga ett berg. Jag försöker att sluta ha dåligt samvete för att jag "gnäller" när det finns så många andra som har det mycket värre än vad jag har det. Det förändrar ju ingenting för vare sig dem eller mig. Och jag försöker sluta att kalla det för "gnäll" och istället kalla det för vad det är: ett konstaterande. Det finns så mycket jag aldrig berättar. 

(null)



Om jag gillar att någon hör av sig och undrar hur jag mår? Självklart. Alla hälsningar värmer och gör gott. Ingen behöver anstränga sig för att "förstå" hur jag mår. Alla har ju fullt upp med sitt. Tips och råd vill jag inte ha, jag har testat det mesta. ;-) Fibromyalgi måste man lära sig att leva med. Det finns ingen bot, men det finns lindring.

Mitt vanligaste svar när någon hör av sig är: "Jag mår inte bra. Men jag har det bra"  :-)<3


(null)
Visst är det ett hjärta där i klykan? <3 Det är Alla hjärtans dag på söndag. <3 

Veckans märkligaste: 
När det finns så mycket att reagera på, att protestera mot, att kämpa för...så känner en influenser att hon måste ge sig på kulturministerns frisyr.....???? För allt som räknas är ju ytan...Influencern kan inte känna "förtroende" för ministern som envisas med att ha en sån frisyr...Som sagt, allt handlar om ytan...suck....vilken ytlig värld vi lever i....

(null)
Ljus i mörkret. Glädje i corona-tider. 

Det är kallt i vårt land. Inte bara ute...jag tror vi behöver dagar som Alla hjärtans dag, för att påminnas om hur mycket en varm hälsning, ett hjärta på Fb,  en kärleksförklaring betyder. Det behöver inte vara "saker", det räcker med varma ord. Eller? Vetskapen om att man finns i någons tankar, bara det, är stort <3 Jag tillhör dem som är dålig på att höra av mig men jag tänker mycket och ofta på många av mina kära. Hoppas att de känner det! <3

Varma hälsningar
❤️


Taggar: #jaghardetbra#bestigaberg#ettkalltland#fibromyalgi#snökristaller;

Kommentera inlägget här :