Jomenvisst precis!

publicerat i Allmänt;
(null)
Wisti <3

Mmm...ja...jomenvisst...precis så....:-D

Det är lördag 27 februari i nådens år 2021. Ingen sol som lyser klart här hos oss men det är varmt och snösmältningen går fort. Minusgrader på nätterna, det är precis som det ska vara. Så att naturen får vakna lite långsamt. Jag är väl medveten om att värmen inte bara är av godo. Uppvärmningen...klimathotet..dilemma....

Fullmånen orsakade sömnproblem för vissa under natten. Det är inte vetenskapligt bevisat att månen påverkar oss men det tillhör det vi vet ändå. :-) 

(null)
-:)

(null)
Hur söt får man vara? :-)

Det pågår ett Skid-VM och jag tycker att det är kul när det dyker upp, en för mig helt okänd människa, som tar guld i sprint! Jonna Sundling, heter hon. :-) Lycka till allihop! 

Och hockeyn? Ja, nä men...ska man skratta eller gråta? Uppskjutna matcher igen efter corona-utbrott bland spelarna...Det är t o m så att min hockeytokige make säger att han börjar tröttna på "spektaklet"...oj, oj, oj...Det gäller herrarna det. Tur att det finns ett damlag som det går bra för! :-) Och som, peppar peppar, är friska....

(null)

Vad gör dig glad idag?
Snösmältningen gör mig glad. Vårkänningen. Doften av ett nystädat rum. Att jag har en underbar make och två härliga hundar. Att se att allt fler sitter ute och fikar. Att läsa om äldreboende där alla är vaccinerade och livet börjar bli mer normalt igen. Och mycket mer :-)

"Njut av vårvärmen, arktisk köldknäpp på väg hit". En skräckrubrik som nyss dök upp i mitt flöde...nämen nej! Bakslag får man räkna med men det får väl vara måtta på kylan? Inte det. Nähä...
Jaja, en sak är säker: det blir alltid väder! 

Var rädd om dig! 
Gå inte ut på isar!
Håll avstånd!
Håll ut!
Må solen på dig skina!

Jag tänker idag speciellt på de av mina nära och kära som fått corona. Snabb läkning hoppas vi på! <3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #jomenvisst#precis#wisti#väderochklimat#guld#glad;

Kommentera inlägget här :