Rött, blått, grönt och gult

publicerat i Allmänt;
(null)

Röd och blå cirkel för solen och månen
Rött för eld, värme och kärlek
Blått för det livgivande vattnet
Grönt för växter, natur och landet Sapmi
Gult för solen och ett långsiktigt liv

Grattis Sapmi på er nationaldag! 
<3

Samerna måste tyvärr ofta fortfarande kämpa för sin existens. Det är en skam för vårt land! Samerna är allas vår ursprungsbefolkning! All kärlek till er! 

*********


(null)
"Det är lite tungt nu" ;-)

(null)
"Undrar om matte tänker tillåta mig att ta in den här goa snöklumpen att gnaga på?" :-)

(null)
Den där speciella vinerblå färgen på himlen...

(null)
Efter den varma hösten och snöfattiga julen trodde jag aldrig att det skulle bli en sån här häftig vinter :-)

Dagens citat:
"Mitt i mörkaste vintern, lärde jag mig äntligen, att det inom mig, finns en oförgänglig sommar"
- Albert Camus -

Ljus och Värme
❤️

Taggar: #sapmi#nationaldag#urfolk#grattis#snöklump#istappar#vinterhimmel;

Kommentera inlägget här :