Solen

publicerat i Allmänt;
(null)
Äntligen lite sol igen! För kropp och själ! <3

Väcks denna morgon av telefonsignaler. Det är tandläkaren som undrar om jag har ont i någon tand. "Näe, inte så värst", svarar jag lite sömndrucket. "Inget akut alltså?" Undrar den vänliga sköterskan. "Nä, inget akut". :-)  De vill flytta fram min besökstid. Visst, det går bra. Sen ligger jag där och "känner efter"...har jag inte lite ont ändå? Jo, lite...men inte så värst...;-)

(null)
På spaning :-) Efter vad? Våren kanske? Det känns en våraning idag. Takdropp och en sol som värmer! Gudagott! ;-) 

Vi står på förstukvisten med öppen dörr och lapar sol, jag och maken. "När du var yngre brukade du ta ut en stol och sitta och njuta i solen såna här dagar", säger maken till mig...Hm..."när jag var yngre?"..."Ja, du kan ju göra det nu också", tillägger maken. Ja, för sååå gammal är jag inte, tänker jag. Balder är ute med oss. Gammelhunden kommer också efter en stund och undrar vad vi "sysslar med". Han vänder och går in. Jag följer med honom. "Det får allt bli lite varmare först innan gamla jag sätter mig ute i solen"....:-)

(null)
13 mars 2016...snart dags igen, hoppas jag :-)

(null)
Eftermiddagssol på våran gård <3

Vårvintersol 
❤️

Taggar: #vårvinter#solen#tandläkaren#minne;

Kommentera inlägget här :